אוליב, סמרט פייפר, בלוטוד, מג’יק ועוד חברות רבות נשענות על טכנולוגיה חדשה של המרת קבצי דפוס לפורמט אינטרנטי. המדובר על טכנולוגיה שלכאורה יכולה בקלות לשמש כל מנהל שיווק או פרסום להמיר כל כתב עת או מגזין מודפס לפלטפורמת האינטרנט וליצור לו חשיפה וקריאה של מיליוני גולשים. חברת ZINIO האמריקאית ממירה בכל חודש אלפי מגזינים מודפסים, בניהם פלייבוי היוקרתי לפורמט דיגיטאלי ואף מוכרת אותם במחיר השווה ל-20 אחוז מערכו כמגזין מודפס. כך ניתן לרכוש באתר החברה קטלוג דיגיטלי במחיר של דולר אחד לעומת 5 דולר. נס? לא בדיוק.
בהמרה הנחמדה הזאת של מגזין או כתב עת חוסכים את העלויות הכבדות של בית הדפוס, כך שלמעשה המרת קטלוג כלשהו או כתב עת היא ממש בשוליים, אם מנטרלים כמובן את ההשקעה הראשונה בבניית התוכנה ופיתוחה.
ישנם מחקרים אמריקאיים המראים גידול של ממש בכל הקשור בקריאת קטלוג דיגיטלי, מגזין דיגיטלי באינטרנט, למרות שלדעתי אין שום תחליף לישיבה על הספה הנוחה עם כוס תה עם נענע ואיזה קטלוג טוב ביד. אם נחשוב בהגיון הרי שהמרת מגזין מודפס לפורמט אינטרנטי הוא מעבר לגימיק שיווקי או גימיק מטורף שכן הפלטפורמה האינטרנטית יכולה בקלות להביא את המגזין הדיגיטאלי למיליוני גולשים בלחיצת כפתור אחד. אז נכון שהגולש ישהה במגזין לא יותר מדקה אחת שלמה (בעצם אולי בפלייבוי קצת יותר…) אבל עדיין עלות השיווק שלו באינטרנט מול עלויות משלוח בדואר רגיל הן זניחות.
ויזה, ישראכרט, פרומו, לובלינסקי, קארט, וורקר, מרכז ברונו, זר פור יו, בסט ביי ועוד חברות רבות הבינו את הפוטנציאל בהמרה של קבצי דפוס לקטלוג דיגיטלי אינטרנטי ומשקיעות בכך משאבים רבים, כך מצד אחד ניתן לחסוך בעלויות הדפוס והמשלוח ומצד שני לקבל חשיפה גדולה וממוקדת שלא נדבר על מדידה ברשת האינטרנט.